Stravovanie podľa Mesiaca

 

Stravovanie podľa Mesiaca

Čítala a počula som o veeľa diétach možných aj nemožných, vždy sa mi však zdalo, že je to príliš veľa upierania s malým efektom dlhodobím. Ale Mesiac a stravovanie podľa neho mi príde, také dosť prirodzené. Kebyže mám kilá navyše ja, tak určite vyskúšam tento spôsob stravovania. A možno, to nie je len o ubúdaní kíl, ale o správnom stravovaní. Každopádne tu vám ponúkam krátky článok o jedle, Mesiaci a dobrom pocite 🙂
Práve Mesiac má veľký vplyv na našu Zem a tiež na psychiku človeka. Vďaka jednotlivým fázam – spln, nov, prvá štvrť, posledná štvrť – a znameniam zverokruhu, ktorými prechádza, ponúka možnosť zadeliť si stravu, ktorá by mala najlepšie vyhovovať nášmu organizmu. Každé znamenie je totiž niečím charakteristické a je tiež nositeľom živlu našej planéty. Ide o vzduch, vodu, zem a oheň. Podľa toho, v ktorom znamení, a teda aj živle sa Mesiac nachádza, si môžete pripraviť jedálny lístok. Ten vám pomôže ľahšie zhodiť prebytočné kilogramy, dodá vám energiu a tiež odstráni únavu. Ako? Stačí sa riadiť lunárnym kalendárom a podľa toho si každý deň pripravovať vhodnú potravu.
Fázy Mesiaca

Nov – deň pôstu, detoxu. Vhodné je pitie väčšieho množstva vody, čaju, aby sa organizmus prečistil.
Narastajúci Mesiac – prvá štvrť – v tomto období telo všetko lepšie vstrebe, príjme. Lepšie vám zaúčinkujú vitamíny, výživové doplnky, ale tiež alkohol či toxíny, ktorých by ste sa mali vyvarovať.

Spln – v deň kulminácie splnu sa odporúča nejesť nič, ak sa to však nedá vydržať, tak len jeden druh potraviny, podľa znamenia zverokruhu, v ktorom sa Mesiac práve nachádza. Ak je napríklad v Blížencoch, tak môžete jesť po celý deň brokolicu, piť šťavu z jej vývaru a vodu, čaj.

Poznámka: Mesiac sa zdrží v každom znamení zverokruhu približne dva a pol dňa.
Keď Mesiac prechádza…

… ohnivými znameniami zverokruhu, to sú Baran, Lev a Strelec, konzumujeme potraviny a jedlá pozostávajúce z bielkovín a plodov. Konzumácia týchto potravín vám nezaťaží organizmus a rozhodne z nich nepriberiete. Patrí sem napríklad ananás, banány, marhule, čučoriedky, jablká, slivky, ríbezle, artičoky, baklažán, cibuľa, huby, tekvica, paradajky. Rovnako rastlinné bielkoviny ako špargľa, orechy, všetky strukoviny a tiež živočíšne bielkoviny ako mlieko, mliečne výrobky, syry, jogurty, mäso, ryby.

… zemnými znameniami – Býk, Panna a Kozorožec – máme dovolené konzumovať koreňovú zeleninu a tiež soľ. Tú si vo väčšom, nie však extrémnom množstve môžeme dopriať práve v tejto fáze napríklad v podobe slaných orieškov.

… vzdušnými znameniami – Blíženci, Váhy, Vodnár –, mali by sme sa sústrediť na konzumáciu kvetov a tukov. Ide o citrusy, granátové jablko, jahody, pomaranče, mandarínky, brokolicu, cherry paradajky, karfiol, tekvicu, ružičkový kel a tiež rastlinné tuky ako avokádo, orechy, oriešky, oleje. Živočíšne tuky ako kravské maslo, mliečne výrobky, masť, všetky druhy mäsa, rybí olej.

… vodnými znameniami – Rak, Ryb, Škorpión –, mali by sme sa zamerať na konzumáciu listov a sacharidov. Dopriať si bylinkové čaje, špenát, hlávkový šalát, fenikel, kapustu, žeruchu, všetky čerstvé bylinky. Rovnako ako sacharidy v podobe chleba, pečiva, ryže, cestovín, zemiakov.
Ako začať?

Najlepšie je mesačnú diétu začať deň pred splnom. Večer pred splnom je dobré piť len zázvorový čaj, ak je deň koreňa, alebo mätový, ak je deň listu. Acidofilné mlieko, ak sú dni bielkovín, a vývar z brokolice či karfiolu, ak sú dni kvetu.
Vždy treba piť tekutiny pred jedlom. Nikdy nie počas jedenia.
Posledné jedlo dňa by malo byť o 18. hodine, najneskôr však o 19. hodine.
Keď je Mesiac v splne, nove, prvej a poslednej štvrtke, nastávajú dni pôstu a vtedy nejeme hustú ani varenú stravu. To sú dni očisty, detoxikácie.
Počas chudnutia sa treba vyvarovať pitia harmančekového čaju, lebo spomaľuje činnosť čriev.
Po každom jedle je treba dopriať oddych tráviacim orgánom aspoň dve hodiny.
Jedlo treba prežúvať v pokoji, nie v strese, čo najdlhšie.
Vyhnime sa studeným nápojom, ktoré spomaľujú proces trávenia.
Doprajeme telu dostatok vitamínu C. Ten chráni hormóny odbúravajúce tuky. Rýchlejšie sa dostanú k tukovým zásobám, ktoré odbúrajú.
Verím tomu, že vás tento článok obohatil a inšpiroval a takisto verím tomu, že keď sa niekto vydrží takto disciplinovane stravovať, tak aj ten pocit musí byť ooveľa lepší ako nahádzať obedík do seba za pol hoďku, nech už je sebezdravší 🙂
Našťastie si môžme v dnešnej dobe vybrať čo a kedy chceme papkať a ktovie, možno sa aj V Délii zjaví nejaké fajné Lunárne jedlo 🙂
Prajem pekné dni a ako vždy Dobrú chuť!

Zdroj: Šarm